Serafientje en Rozina

Rozina en Serafientje zijn hier gekomen na hevige ergernissen van buurtbewoners van een jongeman die  , en dat is een maar al te bekend verhaal , toen hij werk had en een eigen huisje , ook maar een gratis af te halen kitten in huis haalde.  Hij werkte de hele dag en het poesje was dan de hele dag buiten. Ook bij deze jongeman stond steriliseren niet in zijn woordenboekje , net als helaas bij zoveel andere mensen het een ongekend en ongewild begrip is terwijl het al met 6 maanden kan gebeuren , het poesje er dan zo weer bovenop is en een heleboel leed bespaart kan worden. het poesje werd dus zwanger en beviel van 4 kittens. Niet gehinderd door enige kennis van zaken hoe om te gaan met kittens , liepen er al binnen een paar weken niet 1 maar 5 poezen in de buurt rond , want de jongeman moest naar zijn werk en poezen horen buiten ook al zijn ze pas 4 weken oud.

De buurt dacht daar anders over en men ergerde zich aan het feit dat deze tienermama en haar 4 kittens die amper konden lopen overal een onderkomen zochten behalve in het huis waar ze eigenlijk hoorden , want daar konden ze niet in.
 2 kittens , Rozina en Serafientje zijn uiteindelijk na een fikse buurtruzie door de jongeman hier gebracht onder onze voorwaarde dat de moederpoes gesteriliseerd zou worden - wat hij bij mijn weten niet gedaan heeft - want hij kon deze 2 toch niet kwijt.  Hij had dat namelijk al geprobeerd maar 1 van de meisjes kittens lekte voortdurend en die mensen wilden  wel 2 meisje , niet 1, ( heel verstandig ) maar niet 1 erbij die lekte. En de 2 andere , katertjes , wilde de jongen zelf houden.

Serafientje was het poesje dat voortdurend lekte. Dat was echt geen sinecure. Waar ze zat daar was het behoorlijk nat en er zat ook steeds wat bloed bij de urine. Er was duidelijk iets aan de hand en het meest voor de hand liggende was een ectopische ureter wat wil zeggen dat de nieren de urine niet in de blaas af kunnen voeren door een verbindingsfout en de urine loopt er dan zo uit omdat niets het tegenhoud. Toen ze 9 weken oud was was haar hele kontje ondanks zalven en droog deppen al helemaal ruw door de vele urine die er steeds langs kwam. Maar ze kon pas geopereerd worden als ze 4 maanden oud zou zijn. Ze vond het vreselijk dat wij ons steeds met haar kontje bemoeiden dus iedereen was blij toen ze eindelijk naar haar afspraak bij de 2delijnskliniek kon om onderzocht en geopereerd te worden.

Voor de operatie was alles klaargemaakt om het kleine buisje van de nieren weer in de blaas vast te zetten , een priegelwerkje , maar tot ieders teleurstelling was het blaasje rudimentair  en niet meer geschikt voor de taak die een blaas hoort te verrichten. Een nieuw blaasje konden ze niet voor haar maken dus ze zou altijd blijven lekken. Voor de vorm , want hij wist wel wat het antwoord zou zijn , vroeg de arts nog of we haar zo wel terugwilden , en toen dat een verontwaardigd JA was heeft hij haar gesteriliseerd en konden we haar de volgende dag weer ophalen. Rozina en Serafientje zijn altijd heel dol op elkaar geweest , en nog steeds , het weerzien van die twee was dan ook werkelijk ontroerend. Ze waren zo vreselijk blij weer bij elkaar te zijn. Serafientjes zal in haar verdere leventje meer kans hebben op  inwendige ontstekingen en die kunnen haar nieren aantasten. We proberen er natuurlijk alles aan te doen om dat te voorkomen maar op dit moment zijn we blij dat ze een redelijk normaal leven kan leiden.

Monica | Antwoord 12.01.2011 17.00

Leuke site, heb het meteen ff beken toen ik het in spinsels las. Erg makkelijk benaderbaar. Monica

Gisteren | 15:27

te plaatsen is, kriebelt het toch weer. Maar ik begin er echt niet meer aan. Ik wil jullie verder toch heel veel succes wensen met jullie stichting!!!

Gisteren | 15:26

geworden. Omdat katten bij mij blijkbaar oud worden, heb ik geen kat meer aangeschaft. Ze overleven mij, maar af en toe, als ik lees over een kat, die moeilijk

Gisteren | 15:25

Ik heb zelf 37,5 jaar een poes gehad. Vooral de eerste was helemaal zoals ik een kat wilde. Is 17,5 jaar geworden. Daarna 2 poezen, broer en zus. Zus is 20 jaar

Succes met alles, als ik in de buurt woonde kwam ik zeker helpen. Ik heb ook nog wel wat spullen, maar geen vervoer helaas Heb al veel gelezen, bijzonder!